صفحه نخست روزنامه‌های کشور - سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ اندوه اهالی فرهنگ و هنر مشهد در پی شهادت رئیس‌جمهور مردمی پیام تسلیت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پی شهادت رئیس‌جمهور محبوب ایران برنامه‌های تلویزیون به‌مناسبت شهادت «آیت الله رئیسی» رئیس‌جمهور + زمان پخش ویژه برنامه‌های رادیو به‌مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی + زمان پخش فیلمنامه‌نویس مشهدی: آرزویم است که درباره امام رضا (ع) فیلمنامه خوبی بنویسم رضا میرکریمی: خبر تلخی بود پیام تسلیت «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد در پی شهادت رئیس‌جمهور پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما، شهادت رئیس‌جمهور را تسلیت گفت پیام تسلیت «محمدمهدی دادمان» رئیس حوزهٔ هنری در پی شهادت سید ابراهیم رئیسی برگزاری سوگواره شعر درپی شهادت رئیس‌جمهور ایران + جزئیات بغض احمد نجفی شکست | امیدوارم راه «شهید رئیسی» گم نشود سریال «عاشورا» در شبکه دو سیما + زمان پخش موسوی‌مهر: شهدای حادثه اخیر، گلچینی از همه خوبی‌ها بودند | حلاوت خدمات شهید رئیسی از کام ملت پاک نمی‌شود + فیلم اشاعه فرهنگ رضوی با گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری | گزارشی از مراسم اختتامیه جشنواره هنر‌های نمایشی رضوی تمام فعالیت‌های فرهنگی و هنری سراسر کشور ۷روز تعطيل است لغو یک‌هفته‌ای تمامی کنسرت‌های موسیقی کشور (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: فتنه سال ۱۴۰۱ فتنه فرهنگی بود | کسانی که کشف حجاب کردند، خودشان انتخاب کردند در حوزه فرهنگ و هنر نباشند

  • کد خبر: ۱۷۶۲۴۸
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۴
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: فتنه سال ۱۴۰۱ فتنه فرهنگی بود | کسانی که کشف حجاب کردند، خودشان انتخاب کردند در حوزه فرهنگ و هنر نباشند
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کسانی که کشف حجاب کردند، خودشان انتخاب کردند در حوزه فرهنگ و هنر نباشند. کسی که کشف حجاب کرده، اجازه فعالیت در سینما را ندارد. هر کس به مقدسات توهین کرده و با فتنه گران همراه بوده، اجازه حضور در عرصه فرهنگ و هنر را ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز، در مراسم اختتامیه بازه اول «طرح ولایت» ویژه معلمان و فعالان فرهنگی که امشب (۴ مرداد) در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد، دکتر «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که «طرح ولایت» حاصل تلاش و مجاهدات علمی و عملی مرحوم آیت الله مصباح یزدی بوده است، از «بصیرت» به عنوان امتیاز ویژه آیت الله مصباح یزدی نام برد و گفت: این ویژگی ممتاز ایشان به دلیل ورود غیورانه به عرصه سیاست و حمایت از انقلاب و نظام و رهبری و در کنار تالیف آثار علمی در حوزه‌های مختلف، مغفول مانده است.

وی افزود: ایشان علاوه بر شناخت دقیق از تحولات انقلاب، در تحولات پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز از بسیاری از بزرگان و اندیشمندان در شناخت و تحلیل دقیق مسائل سیاسی جلوتر و پیشگام بود.

ورود ۴۰۰ نیروی جوان حزب اللهی به وزارت ارشاد تا پایان تابستان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، به بیان برخی از نکات درباره کارنامه حضور ۲ ساله در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت و گفت: در سال ۱۳۸۴ و زمان تشکل دولت نهم، کل اقتصاد کتاب ۲۵۰ میلیارد تومان بود و ۸۰ میلیارد تومان برای مدیریت حوزه کتاب در اختیار وزارت ارشاد بود. اما در سال ۱۴۰۰ ما مدیریت وزارت ارشاد را به دست گرفتیم، اقتصاد کتاب حدود ۸۵۰۰ میلیارد و میزان بودجه کتاب وزارت ارشاد حدود ۳۰ میلیارد تومان بود.

وی افزود: در حوزه فضای مجازی، یک دهه رهبر انقلاب اسلامی مرثیه سرودند و گفتند اگر غفلت کنید، اینجا تبدیل به قتلگاه خواهد شد. اما حاصل یک دهه رها شدگی، یک تاثیر شگرف در حوزه سبک زندگی افراد و انحرافات جدی در مسیر فرهنگی جمهوری اسلامی بود.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: ما وقتی کار را آغاز کردیم، بنا بر آن داشتیم که در حوزه‌های مختلف، تلاش کردیم ریل گذاری‌ها تغییر کند و جهت گیری‌ها به سمت اهداف و آرمان‌های انقلاب تغییر کند. اما کار در یک بدنه خو گرفته با سبک و نوع خاصی از حکمرانی، کار دشواری بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با بیان این که کار تخریب در حوزه فرهنگ بسیار راحت و کار کاشت و داشت و برداشت در این حوزه بسیار مشکل است، گفت: اگر امروز از من بپرسید چه میزان به اهداف اعلامی خود در حوزه فرهنگ و هنری رسیده اید، ارزیابی من این است که این عدد، بسیار خوب است.

وی افزود: در حوزه تولید محتوا که کار اصلی ما است و باید آن را سازماندهی کنیم، این کار به دست نیرو‌های متعهد شکل می‌گیرد. وزارت ارشاد تلاش کرده تقریبا همه منابع انسانی خود را از میان جبهه انقلاب و افراد مورد وثوق و شناخته شده انتخاب کند. بدنه نیروی انسانی را با یک کار سخت، در آستانه یک تحول جدی قرار داده ایم و ورود ۴۰۰ نیروی جوان حزب اللهی تا پایان تابستان، کاری جدی برای تغییر در بدنه وزارت ارشاد است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: به لحاظ بودجه ای، بودجه وزارت ارشاد هزار و ۲۰۰ میلیارد بود که با رویکرد‌های مختلف درست به چند برابر افزایش پیدا کرده است.

بیش از ۸ فیلم جدید در حوزه دفاع مقدس در حال تولید است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود گفت: در سال گذشته و علیرغم همه فشار‌هایی که وارد شد تا حوزه فرهنگ و هنر در کشور تعطیل شود، ۲۰ فیلم از جبهه انقلاب به جشنواره فیلم فجر راه پیدا کرد. آن هم با وجود آن که بسیاری از دوستان اعتقاد داشتند استعداد جبهه انقلاب برای تولید فیلم حداکثر ۷ تا ۸ فیلم است.

وی افزود: برای سال جاری یک تحول عمده رخ داده و فقط در حوزه دفاع مقدس بیش از ۸ فیلم جدید در حال تولید است. بسیاری از کتاب‌هایی که درباره شهدای دفاع مقدس تولید شده، به فیلمنامه تبدیل می‌شود. در سایر حوزه‌ها نیز اینچنین است. برای هر رویداد، یک بسته کامل فرهنگی و هنری داریم.

فتنه سال ۱۴۰۱ فتنه فرهنگی بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود با بیان این که فتنه سال ۱۴۰۱ فتنه در حوزه فرهنگ بود، گفت: در این جنگ ترکیبی، چهره‌های برجسته فرهنگی هنری نقش آفرین و پرچمدار مبارزه با جمهوری اسلامی بودند. آن‌ها به دنبال تعطیلی این حوزه بودند.

وی افزود: سال گذشته و پس از اغتشاشاتی که از شهریورماه آغاز شد، با جریانی مواجه شدیم که به دنبال تحریم حوزه فرهنگ و هنر بود. همه برنامه‌های فرهنگی و هنری کشور تعطیل شد. بسیاری از پروژه‌ها در میانه تولید، مجبور به تغییر بازیگران شدند، چون برخی حاضر نشدند در این شرایط کار را ادامه دهند و به نهضت تحریم فرهنگ و هنر در کشور پیوستند. اما دیدید که جشنواره‌های فجر، پرونق‌تر از همیشه برگزار شد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در همین شهر مشهد که من در دورهمی پیشکسوتان در مهرماه گذشته شرکت کردم، افرادی که با ما در جلسه بودند با فحش و ناسزا مواجه شدند. مادر هنرمندی را که در یکی از شهر‌ها اجرای صحنه‌ای انجام داده بود را کتک زدند و با چاقو به فرزند او حمله کردند.
وی افزود: من از برخی از آن‌ها به کار دعوت کردم و گفتند ما عزاداریم و نمی‌توانیم برای شما کار انجام دهیم.

کسانی که کشف حجاب کردند، خودشان انتخاب کردند در حوزه فرهنگ و هنر نباشند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: فحش و ناسزای زیادی به ما نثار کردند تا ما را منفعل کنند. در ۲ سال که مسئولیت فرهنگ و هنر را داشتیم، یک سال را درگیر یک جنگ تمام عیار شدیم.

وی افزود: از همان ابتدا در برابر کشف حجاب موضع گرفتم و گفتم کسانی که کشف حجاب کنند، خودشان انتخاب کردند در حوزه فرهنگ و هنر نباشند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در نمایشگاه کتاب بسیاری از ناشران مطرح به صحنه نیامدند. خیلی از نهاد‌ها و دلسوزان به ما انذار می‌دادند که نمایشگاه کتاب به محل هنجارشکنی علیه حجاب و مقدسات تبدیل خواهد شد. اما نمایشگاه کتاب با حضور ۷ میلیون نفر برگزار شد و رهبر انقلاب پس از سال‌ها به نمایشگاه آمدند و از نمایشگاه بازدید کردند
وی تاکید کرد: حوزه فرهنگ و هنر با همه تهدیدات به کار خود ادامه داده است.

فردی که کشف حجاب کرده، اجازه فعالیت در سینما را ندارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که برخی خرده می‌گیرند که حوزه نمایش خانگی را رها کرده ایم، گفت: نظارت نمایش خانگی از ۳ سال گذشته از ارشاد جدا شده است.

وی در مورد ادامه فعالیت افرادی که کشف حجاب کرده اند، خاطرنشان کرد: کسی که کشف حجاب کرده، اجازه فعالیت در سینما را ندارد و فعالیت‌های آن‌ها منع شده است. هر کس به مقدسات توهین کرده و با فتنه گران همراه بوده، اجازه حضور در عرصه فرهنگ و هنر را ندارد.

اسماعیلی در ادامه گفت: در مورد نمایش فیلم ها، همه اعضای شورای نمایش را تغییر دادم و ۹ فرد حزب اللهی در شورای صدور نمایش حضور دارند که شما آن‌ها را می‌شناسید.

وی خاطرنشان کرد: البته تعداد بسیار زیادی کار تولید شده از زمان قبلی داریم در ۱۸ مورد از آن‌ها با وجود آن که صدور مجوز پروانه دارند، نتوانسته ایم به آن‌ها زمان نمایش در سینما‌ها بدهیم.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دست بچه‌های انقلاب است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش پایانی سخنان خود گفت: امروز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دست بچه‌های انقلاب است.

وی افزود: بهترین افراد را در حوزه سینما به آن‌ها مسئولیت سپرده ایم. بهترین و حزب اللهی‌ترین افراد را در حوزه‌های مختلف به کار گرفته ایم.
اسماعیلی تاکید کرد: تلاش کرده ایم بهترین‌ها را در وزارتخانه به کار بگیریم. البته به این معنا نیست که کار ما خالی از اشکال است.
وی افزود: بین مردم هستم و بیش از ۱۰۰ سفر استانی رفته ام. خود را مقید می‌دانم در جمع مردم حاضر شوم و گفتگوی رو در رو داشته باشم. ما محتاج نگاه‌های نقادانه هستیم و این موضوع را به همه افراد زیرمجموعه نیز گوشزد کرده ام.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->